Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Uluslararası Projeler Destek Birimi

Kapasite Geliştirme projeleri

GENÇLİK ALANINDA KAPASİTE GELİŞTİRME

KAPASİTE GELİŞTİRME PROJELERİNİN AMAÇLARI NELERDİR? 


Gençlik Kapasite-Geliştirme Projelerinin amaçları şu şekildedir:
** Dünyanın farklı bölgelerinden gelen Program Ülkeleri ve Ortak Ülkeler arasında gençlik alanındaki işbirliğini ve
değişimleri teşviketmek

** Ortak Ülkelerde gençlik çalışmasının, yaygın öğrenmenin ve gönüllüğünün kalitesi ve tanınması konusunda
iyileşme sağlamak; diğer eğitim sistemleri, işgücü piyasası ve toplum ile olan sinerjilerini ve tamamlayıcılıklarını
geliştirmek
** Bölgesel seviyede (başka bir deyişle dünya bölgelerinin içinde ve arasında) yaygın öğrenme hareketliliği tasarıları
ve programlarının geliştirmesini, test edilmesini ve başlatılmasını teşvik etmek
** Özellikle imkanı kısıtlı gençleri hedefleyerek, katılımcıların yeterlilik seviyelerini iyileştirmek ve topluma aktif
katılımlarını teşvik etmek amacıyla, Program Ülkeleri ve Ortak Ülkeler arasında ulusötesi yaygın öğrenme
hareketliliğini desteklemek.
Ayrıca, Komisyon tarafından kabul edilen Çalışma Programına uygun olarak, bu Rehberin B Bölümüne “Gençlik” ile ilgili
giriş bölümlerinde açıklanan önceliklerden birini ya da birden fazlasını amaçlayan projelere öncelik verilecektir. 

KAPASİTE GELİŞTİRME PROJESİ NEDİR?
Kapasite Geliştirme Projeleri, Program Ülkeleri ve Ortak Ülkelerde gençlik alanında faal olan çok taraflı ortaklıklara
dayanan ulusötesi işbirliği projeleridir. Bunlar eğitim ve öğretimin diğer alanlarından ve diğer sosyo-ekonomik
sektörlerden kurum/kuruluşları da kapsayabilir. Gençlik alanındaki kapasite geliştirme projeleri Program Ülkelerinden
ve aşağıdaki Ortak Ülkelerden katılımcı kurum/kuruluşlara açıktır:

Afganistan, Andorra, Angola, Antigua ve Barbuda, Arjantin, Avustralya, Bahamalar, Bahreyn, Bangladeş, Barbodos, Belize, Benin, Butan, Bolivya, Botsvana, Brunei, Brezilya, Burkina Faso, Burindi, Kamboçya, Kamerun, Kanada, Yeşil Burun, Orta Afrika Cumhuriyeti, Çad, Şili, Çin, Kolonbiya, Komor, Kongo, Demokratik Kongo, Cook Adaları, Kostarika, Küba, Cibuti, Dominika, Dominik Cumhuriyeti, Doğu Timor, Ekvator, El Salvador, Ekvator Ginesi, Eritre, Etiyopya, Fiji, Gabon, Gambia, Gana, Grenada,Guatemala, Gine, Gine-Bissau, Guyana, Haiti, Honduras, Hong Kong, Hindistan, Endonezya, İran, İrak, Fildişi Sahili, Jamaika, Kazakistan, Kenya, Kiribati, Kuzey Kore, Güney kore, Kuveyt, Kırgızistan, Laos, Lesoto, Liberya, Makao, Madagaskar, Malavi, Malezya, Maldivler, Mali, Marşal Adaları, Moritanya, Mauritius, Meksika, Mikronezya, Monako, Moğolistan, Mozambik, Myanmar, Namibya, Nauru, Nepal, Yeni Zelanda, Nikaragua, Nijer, Nijerya, Niue, Umman, Pakistan, Palau, Panama, Papua Yeni Gine, Paraguay, Peru, Filipinler, Katar, Ruanda, Samoa, San Marino, Sao Tome ve Principe, Suudi Arabistan, Senegal, Seyşeller, Sierra leone, Singapur, Solomon Adaları, Somali, Güney Afrika, Sri Lanka, Saint Lucia, Saint Vincent ve Grenadinler, Saint Kitts ve Nevis, Sudan, Surinam, Svaziland, Tacikistan, Tayvan, Tanzanya, Tayland, Togo, Tonga, Trinidad ve Tobago, Türkmenistan, Tuvalu, Uganda, Birleşik Arap Emirlikleri, Amerika Birleşik Devletleri, Uruguay, Özbekistan, Vanuatu, Vatikan, Venezuela, Vietnam, Yemen, Zambiya, Zimbabve


KAPASİTE GELİŞTİRME PROJESİ TARAFINDAN DESTEKLENEN FAALİYETLER NELERDİR? 

Kapasite Geliştirme projeleri aşağıdaki faaliyetleri yürütmelidir:
** Ortak Ülkelerde bir yandan gençlik kuruluşları, diğer yandan kamusal otoriteler arasında stratejik işbirliğini teşvik
eden faaliyetler;
** Gençlik kuruluşları ile eğitim ve öğretim alanında faal olan kurum/kuruluşlar ve iş dünyası ile işgücü piyasasının
temsilcileri arasında işbirliğini teşvik eden faaliyetler;
** Ortak Ülkelerde gençlik konseylerinin, gençlik platformlarının ve gençlik alanındaki ulusal, bölgesel veya yerel
otoritelerin kapasitelerini geliştiren faaliyetler;
** Ortak Ülkelerde gençlik kuruluşlarının yönetimini, yönetişimini, yenilik kapasitesini ve uluslararasılaşmasını
güçlendiren faaliyetler;
** Gençlik çalışması uygulamalarını başlatan, test eden ve uygulayan faaliyetler, örneğin:
      - Gençlik çalışanlarının ve eğiticilerin/eğitmenlerin sosyo-profesyonel gelişimine yönelik araç ve yöntemler 
 
      - Medya okur yazarlığı becerileri de dahil olmak üzere, özellikle yeterliliklerin kazanılmasını/iyileştirilmesini 
destekleyen yaygın öğrenme yöntemleri 
 
** Uygulamaya yönelik yeni eğitim programı türleri ve toplumda gerçek hayatta yaşanmış vakaların simülasyonu; başta 
açık ve esnek öğrenmenin stratejik kullanımı olmak üzere yeni gençlik çalışması şekilleri, sanal hareketlilik, Açık 
Eğitim Kaynakları ve BİT potansiyelinin daha iyi değerlendirilmesi 
** Gençlik çalışması yapan kurum/kuruluşların etkin yönetimini, uluslararasılaşmasını ve liderliğini güçlendiren işbirliği, ağ kurma ve akran öğrenme faaliyetleri. 
 
Teklif belirli faaliyetlerin projenin istediği hedeflere ulaşmak için en uygun niteliğe sahip olduklarını ortaya koyduğu 
sürece, bir Kapasite Geliştirme Projesinin içinde çok sayıda faaliyet uygulanabilir. Örneğin: 
 
 --Seminer, konferans, çalıştay ve toplantı gibi gençlik alanında politika diyaloğunu, işbirliğini, ağ kurmayı ve 
değişimleri teşvik eden faaliyetler; 
-- Büyük ölçekli gençlik etkinlikleri; 
-- Bilgilendirme ve farkındalık kampanyaları; 
-- Bilgi, iletişim ve medya araçlarının geliştirilmesi; 
-- Gençlik çalışması yöntemlerinin, araçlarının, malzemelerinin, gençlik çalışması müfredatının, eğitim 
modüllerinin ve Youthpass gibi dokümantasyon araçlarının geliştirilmesi; 
-- Özellikle açık ve esnek öğrenme materyalleri, sanal işbirliği ve Açık Eğitim Kaynakları aracılığıyla gençlik 
çalışması sunmak, eğitim ve destek sağlamak için biçimler yaratılması. 
 
Proje hedeflerinin gerçekleştirilmesine katma değer sundukları sürece, Kapasite Geliştirme projeleri aşağıdaki 
hareketlilik faaliyetlerini de organize edebilir: 
 
-- Program Ülkeleri ve Ortak Ülkeler arasında Gençlik Değişimleri;24
 
-- Uygun Ortak Ülkelerden/Uygun Ortak Ülkelere Avrupa Gönüllü Hizmeti;25
 
-- Gençlik çalışanlarının hareketliliği (başka bir deyişle gençlik çalışanlarının a) seminerlere, eğitim kurslarına, 
irtibat kurma etkinliklerine ve yurt dışında araştırma ziyaretlerine katılımı; b) gençlik alanında faal olan yurt 
dışındaki bir kurum/kuruluşta işbaşı eğitimi/gözlem dönemine katılımı) 26.
 
KAPASİTE GELİŞTİRME PROJESİNE KATILAN KURUM/KURULUŞLARIN ROLÜ NEDİR? 
 
Bir Kapasite Geliştirme Projesi aşağıdaki unsurlardan oluşur: 
** Başvuru sahibi/koordinatör: tüm ortaklar adına proje teklifini sunan kurum/kuruluş. Eğer proje hibe alırsa, 
başvuru sahibi/koordinatör: 1) Yürütme Ajansına karşı tüm projenin finansal ve yasal sorumluluğunu taşır; 2) 
Projeye katılan diğer tüm ortaklar ile işbirliği içerisinde projeyi koordine eder; 3) Erasmus+ Programından AB 
desteğini alıp fonları projeye katılan ortaklar arasında dağıtmakla yükümlüdür. 
** Ortaklar: Kapasite Geliştirme Projesinin hazırlanmasına, uygulanmasına ve değerlendirilmesine aktif katkı sağlayan 
kurum/kuruluşlar. 
 
Eğer proje Gençlik Değişimlerinin, Avrupa Gönüllü Hizmetinin uygulanmasını ve/veya gençlik çalışanlarının hareketliliğini 
öngörüyorsa, bu faaliyetlere iştirak eden katılımcı kurum/kuruluşlar aşağıdaki rol ve görevleri üstlenir: 
** Gönderen kurum/kuruluş: gençleri yurt dışına göndermek ile yükümlüdür (bu yükümlülük uygulamaya yönelik 
düzenlemeleri organize etmeyi; gidiş öncesi katılımcıları hazırlamayı; projenin tüm safhalarında katılımcılara destek 
sunmayı kapsamaktadır) 
** Ev Sahibi kurum/kuruluş: Faaliyete ev sahipliği yapmak, katılımcılar ve ortak kurum/kuruluşlar ile işbirliği içerisinde 
katılımcılar için bir faaliyet programı geliştirmek, projenin tüm safhalarında katılımcılara destek sunmakla 
yükümlüdür 
Ayrıca, seyahat maliyetine (eğer Erasmus+ bu maliyeleri tamamen karşılamıyorsa) ve faaliyetin uygulanması ile 
bağlantılı olmayan maliyete yapılacak muhtemel bir katkı istisna olmak üzere, bir AGH faaliyetine katılım gönüllüler 
için ücretsiz olmalıdır. Gönüllülerin AGH faaliyetine katılımı ile ilgili temel maliyete Erasmus+ hibesi aracılığıyla veya 
katılımcı kurum/kuruluşlar tarafından sağlanan diğer imkanlar aracılığıyla karşılanmaktadır.