1.Proje Başvurusu
Üniversitemiz, Erasmus+ Programı ve Horizon2020 kapsamında yapılacak proje başvurularında ÇOMÜ’ye ait PIC (Personel Identification Code) yada OID (Organization ID) ile giriş yapılmaktadır:
PIC: 972342454
OID: E10165255
Söz konusu PIC numarası ile giriş yapıldığı takdirde üniversitemize ait bilgiler başvurunuzla doğrudan ilişkilendirilmektedir.
Üniversitemizden sunulan projelerde:
Koordinatör veya ortak olarak başvuru yapacak birimlerin imzaya sunulacak belgelerini bir üst yazı ekinde Koordinatörlüğümüze son başvuru tarihinden en az 3 gün önce getirmeleri gerekmektedir.
2.Hesap Açma
Desteklenmesi uygun görülen uluslararası projeler için özel bir banka hesabı açılması gerekmektedir. Projenize ait özel hesabın açılması için Ek2_Hesap Açma Özet Bilgi Formunu doldurup Proje Sözleşmesi ile (bütçesi ile birlikte) birlikte Uluslararası Projeler Destek Birimi’ne iletmeniz yeterlidir.
Hesap açma işlemi 7-9 gün arasında tamamlanmaktadır. Hesap açıldıktan sonra hesap bilgileri proje yürütücüsüne iletilmektedir.
3.Proje Sözleşmesinin İmzalanması
Kurum Yetkilisi tarafından imzalanması için proje sözleşmenizi (bütçe sayfası ile birlikte) Uluslararası Projeler Destek Birimi’ne iletmeniz yeterlidir.
4.KDV İstisna Sertifikası Alınması
Avrupa Birliği tarafından sağlanan hibeler, Katma Değer Vergisi’nden muaftır. Bu muafiyet, bir Sertifika aracılığı ile kullanılmaktadır. Sertifika başvurusu, Kurum’un kayıtlı olduğu Vergi Dairesi’ne ya da Gelir İdaresi Başkanlığı’na yapılmaktadır. Başvuru üzerine AT Yüklenicisine (ÇOMÜ-Yasal Temsilci Rektör), uygun bulunması halinde özelge verilecektir. AT yüklenicisi bu özelge ile birlikte bağlı olduğu veya özelgede bildirilen Vergi Dairesi Müdürlüğü’ne başvurarak, AT Sözleşmesinde yazılı süre için geçerli ve kendisine ait bütçe tutarı ile sınırlı olmak üzere KDV İstisna Sertifikası’nı alacaktır. Başvuruda istenilen belgeler;
a) Başvuru talep dilekçesi
b) Proje Sözleşmesi, Ekleri ve Bütçe Sayfaları
c) Bilgi Formunun aslı
Projenizin kabul edilmesi sonrasında KDV İstisna Sertifikası başvurusunun bir ay içerisinde yapılması tavsiye edilmektedir.
KDV İstisna Sertifikası başvurusu için Uluslararası Projeler Destek Birimi ile iletişime geçiniz.
KDV İstisna belgesi alan proje yürütücülerinin bilmesi gerekenler Resmi_Gazete.pdf
5. Avans Alımı
Proje kapsamında projenin amaçları için kullanılmak üzere, proje mutemetlerine (Mal veya hizmet alımı için avans verilmek üzere proje yürütücüsü tarafından belirlenen kişi) avans verilebilir. Proje kapsamında verilecek avanslar ve yapılacak ödemeler, proje yürütücüsünün talimatı çerçevesinde sınırlamaya tabi olmaksızın, avansın hangi tarihte mahsup edileceği dilekçede belirtilerek yapılır. Mal veya hizmet alımı için verilecek avanslar, proje mutemedine verilir. Mutemet görevlendirilmesine ilişkin yazıda, mal veya hizmetin ne kadar süre içinde alınacağı ve avansın hangi süre içinde mahsup edileceği belirtilir. Yukarıda yer alan kurallar çerçevesinde proje yürütücüsü de avans kullanabilir. Ek3_Avans_Talep Dilekcesi - Ek4_Avans_Kapatma_Formu
6. Seyahat Harcamaları
Proje kapsamında yapılacak seyahatlere ilişkin gündelikler, varsa proje sözleşmesinde belirtilen hükümlere göre ödenir. Seyahat ve konaklama harcamaları belgelendirilmek şartı ile bu kapsamda yapılan bütün harcamaların yazıldığı Ek5_Yurtici_Yurtdisi_Gorev_Yollugu_Formu düzenlenerek proje yürütücüsünün yazacağı talimat ekinde SGDB’na ödeme yapılması için gönderilir.
7. Personel Ödemesi
Projenize “ön ödeme” nin yapılmasından sonra proje personeline ödeme yapabilirsiniz. Proje kapsamında ve projeye ilişkin hizmetlerde iş sözleşmesine dayanılarak çalıştırılacak kişilere ödenecek brüt ücret ile bu ücrete ilişkin sigorta primi ve işsizlik sigorta primi işveren hissesi proje kaynaklarından karşılanır. Ücret ödemeleri Proje yürütücüsünün talimatı ile UPDB ( Uluslararası Proje Destek Birimi ) tarafından hazırlanır, SGDB’na ( Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ) gönderilerek ödeme yapılması sağlanır. Proje kapsamında ve projeye ilişkin hizmetlerde görev alacak ve iş sözleşmesine dayanılarak çalıştırılacak kişilere ödenecek ücretler, damga vergisi ve gelir vergisine tabidir. Bu vergiler yine SGDB tarafından proje hesabından süresinde vergi dairesine ödenir. Projenizde çalışacak personel ile yapılan sözleşmelerinizin bir örneğini Uluslararası Projeler Destek Birimi'ne teslim etmeniz gerekir. Kurum çalışanlarına yapılacak ödemeler için mutlaka ödemenin yapılacağı son aya ait maaş bordrosunun Birimimize getirilmesi gerekmektedir. Ek6_Proje_Ucret_Odeme_Talep_Formu
8. Proje Ödemeleri
Proje kapsamında yapılan faturayla belgelendirdiğiniz harcamalarınız için Ek7_Odeme_Talep Formunu doldurarak ödemelerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
NOT: e-Fatura kesen firmaya 2 adet VKN numarası söylenmeli. Birinci VKN alanına Strateji Daire Başkanlığı VKN'si : 2160539235------İkinci VKN alanına Dış İlişkiler Koordinatörlüğünün VKN 'si :2290388006 iletilerek faturanın hazırlanması sağlanmalıdır. e-Arşiv faturalarda ise firmanın kaşesi ve imzası yeterli olacaktır. Faturaların açıklama kısmında projenizin numarası olmalıdır.
9. Proje Ortağına Transfer Ödeme
Proje kapsamında Proje ortaklarınıza para aktarımı yapacak iseniz ortaklara transfer dilekçesi ni doldurmanız gerekir.
10.Projenin Tamamlanması
Projenize son ödemenin yapılmasından (final payment) itibaren 1 ay içerisinde harcamalarınızı yaparak, tamamlandığı bildirilen projelere ait proje banka hesapları kapatılmaktadır.
11.Proje Hesabının Kapatılması
Proje yürütücüsü tarafından projenin tamamlandığı UPDB’ne bildirildiğinde, tamamlanan projelere ait özel banka hesapları kapatılmakta; hesaplarda kalan tutarlar, ÇOMÜ Strateji Dairesi Başkanlığı Hesabı'na aktarılmaktadır. Ek8_Proje_Kapanis_Dilekcesi